Lisdoornvarna, 8 september 2014 - Reisverslag uit Lisdoonvarna, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Lisdoornvarna, 8 september 2014 - Reisverslag uit Lisdoonvarna, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Lisdoornvarna, 8 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

09 September 2014 | Ierland, Lisdoonvarna

14. Lisdoornvarna, 8 september 2014
De wedstrijd hurling was superspannend en op het allerlaatst onbeslist. Over 3 weken wordt de wedstrijd overgespeeld. Maandagochtend scheen de zon in onze kamer toen we opstonden. Weer prachtig weer! Wel fris, maar gaandeweg konden de vesten toch weer uit. We fietsten langs de Dunguaire Castle, liggend langs een baai en gebouwd rond 1500. Dan fietsen we de Burren in, een karstgebied met onderaardse riviertjes en druipsteengrotten. Er zijn hele stukken met alleen steen en struikgewas en nadat we eerst vals plat naar de voet van de bergen fietsen, moeten we uiteindelijk de berg op waar we bovenop een prachtig uitzicht hebben. We hebben een B&B geboekt die van Nederlandse mensen blijkt te zijn. Het ligt op een heuvel en we drinken koffie in de veranda van het prachtige huis, met uitzicht op de Atlantisce Oceaan. In het dorp is het deze maand 'matchemaking festival'. 100 jaar geleden ontmoetten de boeren hier de meisjes. Nu wordt er iedere avond gedanst, de hele maand, door jong en oud en het hele dorp is ervoor ingericht met hotels die in september vol zitten. De rest van het jaar is er niets te doen!