Galway, 6 en 7 september 2014 - Reisverslag uit Galway, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Galway, 6 en 7 september 2014 - Reisverslag uit Galway, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Galway, 6 en 7 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

07 September 2014 | Ierland, Galway

12. Galway 6 en 7 september 2014
We vertrekken vandaag niet echt vroeg want we zouden niet zo ver gaan, maar de eerste 34 km zijn wel erg snel voorbij. Dan zitten we in Clifden, drinken er koffie en doen wat inkopen in de supermarkt. We zitten in de omgeving van de Conemara. Verder fietsend, tussen het water en de ruige omgeving vol met stenen -die je trouwens overal ziet- en de gele en paarse heide komen we rond 13.30 u al aan in de plaats waar we zouden overnachten. Dat vinden we veel te vroeg, bovendien is hier helemaal niets te doen. We besluiten na het nuttigen van onze lunch om door te fietsen en maar te zien waar we uitkomen. Steeds dichterbij Galway komend zien we vele B&B's maar we fietsen nu maar door naar het centrum van Galway, waar we eigenlijk pas morgen zouden aankomen. Tot we daar zijn fietsen we kilometers lang met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Wel jammer dat we langs een drukke weg moeten fietsen. We komen rond 17.30 uur aan in Galway maar ontdekken vrij snel dat het moeilijk is om een overnachtingsplaats te vinden. Gelukkig vinden we een kamer en die ligt dicht bij het station ontdekken we.
We eten in de pub, behorend bij het Hotel waar we slapen en nadat we ons hebben opgefrist gaan we de drukke stad in waar het supergezellig is. Als we koffie drinken blijken we naast 2 Nederlandse jongens te zitten uit Oud-Gastel die een paar dagen in Dublin bij familie verblijven en kaartjes hebben voor de grote Hurling finale die zondag gaat plaatsvinden. Hurling is een ploegsport van Keltiscche origine en wordt gespeeld met sticks en een bal. Het spel wordt vnl in Ierland gespeeld door mannen.
Als we zondagochtend door de stad lopen zien we vele groepjes mannen wat doelloos rondlopen tot de pubs opengaan(?) Waar ze waarschijnlijk naar de wedstrijd zullen gaan kijken. Gaan wij ook doen.