dag 28 Mansilla de las Mulas - León - Reisverslag uit León, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu dag 28 Mansilla de las Mulas - León - Reisverslag uit León, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

dag 28 Mansilla de las Mulas - León

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

09 Juni 2013 | Spanje, León

Gisterenavond hebben we gegeten met Manolo, een man afkomstig uit Tenerife. Hij loopt de Camino voor de 7e keer, nu voor het eerst alleen zonder zijn vrouw. Het werd gezellig en het eten in de refugio was uitstekend! Het slapen, later op de avond ging wat moeizamer, aangezien we wat laat in de refugio aankwamen, hadden we niet veel keus meer en moesten John en ik beiden een bovenbed kiezen. Helaas sliep mijn onderbuurman wat onrustig waardoor het stapelbed nogal eens stond te 'schudden', maar ik had genoeg kilometers in de benen zitten om in slaap te vallen. Vanmorgen om 5.30 uur stonden de eerste wandelaars alweer op. Wij zaten ook op tijd aan het ontbijt en waren om 7.45 uur alweer op weg, helaas weer in de regen. Tegen dat we in Leon aankwamen werd het droog, zagen we een regenboog en stopten we bij de McDonalds voor een kop koffie en om droog en warm te worden. Het was 13 graden en de zaak ging net open. Om 9.30 uur zaten we aan de koffie en een soort van pannenkoekjes met chocoladepasta... mmm heerlijk! Hierna zochten we de plaatselijke VVV op, voor informatie betreffende hotels want na een aantal nachten in een refugio zijn we daar aan toe. De VVV gaf ons enkele adresjes maar al gauw bleek dat er veel hotels vol zitten. Soms denken we dat onze (fiets)outfit niet goed valt maar dan kom ik in een hotel met een zeer hulpvaardige receptioniste die een aantal ho(s)tels belt en er dan uiteindelijk één voor ons vindt op loopafstand van het centrum en bovendien ook nog eens op onze route. Na een heerlijke douche gaan we de stad verkennen. Het is zaterdag en we wandelen langs een groente en fruitmarkt en een historische markt waar een toneelstukje wordt opgevoerd. Het is druk met mensen en helaas ook met veel auto's die overal in de binnenstad mogen rijden. Nadat we in de kathedraal een stempel hebben gehaald, gaan we op een terras zitten en het lijkt bijna de nationale dag van de vrijgezellen-feestjes want we zien minstens vijf groepjes meiden en jongens langskomen. Verder lopen de terrassen vol met voltallige gezinnen die na het nuttigen van een drankje weer overstappen naar het volgende terras. Wij blijven lekker zitten en zien het met genoegen aan ons voorbij gaan. Als we een drankje bestellen krijgen we er steeds ongevraagd een tapas bij. Lekker! Dan lopen we terug naar het hotel en staat daar een Nederlands stel op de fiets in de hoop nog een kamer te krijgen maar ook ons hotel blijkt dan ook al vol. Zij zijn onderweg vanaf 3 mei en komen uit het noorden van Nederland. Er zit voor hen niets anders op dan 5 km verder te gaan. Op tijd eten in de avond is er helaas niet bij. Er gaat geen restaurant open voor 20.00 uur.