Bellylickey, 12 september 2014 - Reisverslag uit Glengarriff, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Bellylickey, 12 september 2014 - Reisverslag uit Glengarriff, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Bellylickey, 12 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

12 September 2014 | Ierland, Glengarriff

18. Bellylickey 12 september 2014
Vandaag hebben we de tijd want we hoeven maar 42 km te fietsen. Het kon niet anders omdat er weinig overnachtingsmogelijkheden zijn voor Cork. We nemen dus de tijd om te ontbijten in de B&B waar we in Kenmare zijn terecht gekomen. Rond 9.15 uur zijn we weg en fietsen al snel in een oase van groen voordat we op de weg komen die ons over de Caha pass zal leiden. Een stevige klim volgt met prachtig uitzicht, maar helaas ook een beetje mistig. Bovenop de pass rijden we door twee kleine tunneltjes gevolgd door een wat langere tunnel op de top van de berg waar we de enige druppels van de dag krijgen, de tunnel is erg vochtig! De afdaling is zalig en we komen terecht in Glengariff, een leuk plaatsje. Dan is het niet ver meer tot Bellylickey waar we een B&B hebben aan een baai. We genieten nog even van de zon die middag en zien tot ons genoegen dat de baai, -die als we aankomen vrijwel droog staat- door vloed helemaal volloopt.