dag 24 Nájera - Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu dag 24 Nájera - Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

dag 24 Nájera - Belorado

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

04 Juni 2013 | Spanje, Belorado

Wat een schitterend mooie dag hebben we gehad! We stonden op met een stralend blauwe hemel, namen een pelgrimsontbijtje in het centrum, met heerlijke verse jus d'orange en vertrokken weer voor de volgende (korte) etappe. Meteen als we Najera uitfietsen, slingerend de bergen in, door nauwe groene dalen, zien we op de achtergrond de pieken van de San Lorenzo (op 2262m) die nog met sneeuw zijn bedekt. Het is een prachtige omgeving. We peddelen klimmend rustig door de vele graanvelden en dalen dan kilometers lang tot we aan het eind van de rechte dalende weg in Santo Domingo de la Calzada aankomen. In de verte zie je tussen de akkers de spitse toren van de kathedraal verschijnen. We halen een stempel in de kathedraal, drinken koffie en fietsen verder. We volgen de weg tot aan het plaatsje Belorado en het heerlijke weer helpt ons de heuvels over klimmen. We komen erg vroeg aan in Belorado waar we besluiten om in een pension te gaan overnachten dat wordt beheerd door een Nederlandse man met zijn Nicageruaanse vrouw. Het is een prachtig huisje met meerdere kamers en hij heeft nog een kamer over. Er verblijven Spaanse en Duitse pelgrims en we reserveren het diner en ontbijt alvast. Onder het huis is de garage omgebouwd als terrasje en van daaruit heb je zicht op de plaatselijke kerktorens waar ooievaars aan het broeden zijn. Prachtig gezicht en prachtig geluid als ze met hun snavels 'klapperen'. Als we ons hebben opgefrist gaan we iets drinken in het centrum. Tussen de pelgrims uit Nieuw-Zeeland, Italianen en Fransen drinken we wat. We zitten met z'n allen op het terras als plotseling het meisje dat ons heeft geholpen naar buiten komt, de deur op slot doet, ons allemaal vriendelijk toelacht en wegrijdt in haar auto, terwijl wij nog aan onze drankjes zitten. Bizar! Als we twee uur later -nadat we de plaatselijke VVV hebben bezocht- weer langs het terras komen, staan de glazen nog steeds buiten. Het eten was heerlijk; lekker gezond met veel groenten en de gastheer en gastvrouw vergezellen ons samen met Andrea, een Duitse van 31 jaar oud, die de Camino voor een deel loopt. Morgen willen we vroeg vertrekken naar Burgos dus besluiten we om voor het ontbijt om 6.30 uur aan te sluiten bij de Spaanse pelgrims.

• 04 Juni 2013 - 23:50

Annette:

Hallo Ingeborg en John,

Wat zijn jullie goed bezig. Ik ben blij dat jullie nu ook zonnige dagen hebben ipv in de regen te fietsen. En als de zon schijnt ziet de dag er ook heel anders uit. De mensen zijn meestal vrolijker en wat het fietsen betreft, jullie zullen er toch ook af en toe tegenaan zitten hikken als de dag weer eens begon met regen, regen en nog eens regen. En zoals ik al eerder gezegd heb Ingeborg. Hoe jij jullie reis beschrijft is gewoon geweldig om te lezen. Het is net of ik er ook bij ben haha. Alleen ik ben op het eind van de dag niet moe van het fietsen. :) . Ik zit met smart te wachten op je volgende verslag.

Gr. Annette .

• 05 Juni 2013 - 08:13

Han :

Goede morgen John en Ingeborg.
    Fijn te lezen dat jullie mooi weer hebben en kunnen genieten van de mooie uitzichten.
    En het is net als mijn voorgangster Annette schrijft wat maak je een mooi verhaal van elke keer weer, je neemt ons zo mee op deze mooie maar ook dikwijls zware pelgrimstocht. Bedank daar voor.
    Het kaarsje brand nog steeds elke dag voor jullie en nu ook voor onze Jules die met Regina en nog een stelletje op weg zijn naar Italié. Wij wensen jullie nog hele mooie dagen toe nu het einde in zicht is.

Lieve groetjes en dikke xxxxxxxxxxx van ons.
    Han en Sjaak.

• 05 Juni 2013 - 18:26

Hans En Francien:

Dag Ingeborg en John,

We genieten van de reisverslagen. We leefden mee met de vochtige winderige start, jullie ontmoetingen en de gestage voortgang. Ook voelden we, vooral Hans, mee met de haast onvermijdelijke zadelpijn. Tot zover de reis zelf.
    Dat er een zo'n getalenteerde schrijfster op haar fiets was gestapt wisten we niet. Eerst het looptalent in de Roparun laten zien, nu een imposante duurtocht op de fiets en nog mooi schrijven ook. De fietstocht is nog niet voorbij, maar we zijn nu al benieuwd wat jullie hierna gaan doen. Eerst goed en gezond naar huis komen natuurlijk.
    Succes met de Spaanse kilometers en vaya con dios naar goed lokaal gebruik.

Groeten,
    Hans en Francien