dag 14 Nanteuil en Vallée- Lémeré - Reisverslag uit Lémeré, Frankrijk van john en ingeborg - WaarBenJij.nu dag 14 Nanteuil en Vallée- Lémeré - Reisverslag uit Lémeré, Frankrijk van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

dag 14 Nanteuil en Vallée- Lémeré

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

26 Mei 2013 | Frankrijk, Lémeré

De volgende ochtend regent het weer. Bastiaan en ik gaan naar de boulangerie terwijl hij onderweg bedenkt dat dit dorpje een leuke (verstop) plaats zou kunnen zijn voor bankrovers. In dit sfeervolle gerestaureerde historische pelgrimsstadje werd in 780 door Karel de Grote de abdij de Notre Dame gesticht. Als Hilde en ik later voor het ontbijt zorgen en John vast de fietsen uit het hok haalt, blijkt er een spaak in mijn achterwiel gebroken. Ik had bij een afdaling gisteren, wel iets gemerkt, maar dacht dat er een takje onder mijn wiel doorschoot. Dit is balen maar gelukkig is Bastiaan erbij. Die sleutelt voortdurend aan zijn en Hilde's fiets en voor ik het weet ligt mijn wiel eruit! Als we een uur later hebben gegeten en mijn fiets weer in elkaar zit, is het buiten tevens droog geworden. We maken plannen over de afstand van vandaag. Ik heb het 'klimstaatje' gezien en wil me niet vastleggen aan een bepaalde afstand. Wij vertrekken als eerste, Bastiaan en Hilde leveren de sleutel in bij le Mairie. John en ik klimmen het stadje weer uit. Bij ongeveer 20 km komen Bastiaan en Hilde voorbij terwijl wij koffiiepauze houden. Daar proberen we een adresje te bellen voor vanavond maar er wordt niet opgenomen. Bastiaan en Hilde willen 20 km verder fietsen vandaag maar daar zie ik vanaf gezien het vele klimmen en nauwelijks dalen. We vinden uiteindelijk een adresje beheerd door Nederlanders en kunnen daar voor vannacht boeken. We kunnen ervoor kiezen om door Angoulême, of er omheen te gaan en kiezen voor het laatste. We klimmen soms tot wel 200 meter en het uitzicht is fantastisch! Net zoals de natuur en de prachtige stadjes die we doorkruisen. In de middag komen we door la Mercerie waar een gigantisch kasteel staat in de stijl van Lodewijk XIV en ik maak er een foto van. Later lees ik dat dit is gebouwd na 1930(!) Bizar! In Ronsenac drinken we een ‘grand café’ in het plaatselijke café. Daar is het lekker warm want de kachel staat aan en de terrasstoeltjes staan troosteloos binnen te wachten op betere tijden. Onderweg zie ik bordjes; 'pensez a nos enfants' mais oui, bien sur!!! En dan gaan we aan de laatste klimmetjes voor vandaag! Om bij Peter Franken (onze overnachtingplaats) te komen moeten we 1,5 km van de weg afdalen. We kunnen kamperen op zijn terrein, maar hij heeft ook een ruimte staan met 4 stapelbedden. Voor 7,50 kunnen we daar de nacht doorbrengen, bovendien kookt hij ook nog eens voor ons. Het is er prachtig! Je kijkt kilometers weg over de heuvels en wij zijn de enige gasten voor vandaag. We hebben 76 km gefietst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

john en ingeborg

Op 29 augustus 2014 vertrekken wij naar Ierland en willen wij het 'groene rondje' van Ierland gaan fietsen.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 39731

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 21 September 2014

Ierland op de fiets

12 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Santiago de Compostela

Landen bezocht: