Melleray, 14 september 2014 - Reisverslag uit Cappoquin, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Melleray, 14 september 2014 - Reisverslag uit Cappoquin, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Melleray, 14 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

14 September 2014 | Ierland, Cappoquin

20. Melleray 14 september 2014
Het was rumoerig in de Hostel, tja dat is het risico op zaterdagavond in het midden van de stad. We maken ons ontbijt nu eens zelf en moeten alles ook opruimen, zo gaat dat in een Hostel. We spraken gisterenavond een Portugese jongen die hier werkt, maar nog geen woonruimte heeft gevonden en daardoor in de Hostel verblijft. Als we vertrekken om 8.30 uur slaapt Cork nog voor een deel, maar als we de stad uitfietsen, langs de Lee River en de Lough Mahon zien we veel bedrijvigheid, er wordt flink gejogged en als we op een voormalige spoorlijn gaan fietsen, zien we de opbouw van de Cork Ten Miles en op de Lough wordt geroeid. Het is een mooi stukje groen in Cork. Via een ferry gaan we het water over naar Great Island en fietsen zo Cork uit slingerend over landweggetjes over glooiend landschap. Het is mooi, vooral omdat de zon weer schijnt! In Youghal lunchen we aan de baai van Youghal en hierna is de route nog mooier. We verblijven vannacht in een Pilgrims hotel in Melleray, dichtbij de Mount Melleray Abbey en moesten daarvoor wel 8 km klimmen, maar het is hier erg leuk.