Cork, 13 september 2014 - Reisverslag uit Cork, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Cork, 13 september 2014 - Reisverslag uit Cork, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Cork, 13 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

14 September 2014 | Ierland, Cork

19. Cork, 13 september 2014.
Omdat we wat tijd willen hebben om in Cork wat rond te kijken vertrekken we op tijd vanmorgen. Helaas moeten we een groot deel van de route op een drukke weg fietsen, maar het blijkt vooral aan de andere kant druk met auto's die op weg zijn naar een wielerronde, waarschijnlijk richting 'ring of Kerry', waar wij vandaan komen, aan onze zijde valt de drukte gelukkig mee deze zaterdag. Ik vind dit stuk tot aan Cork niet echt heel bijzonder, op enkele uitzichten na. We lunchen in een klein gehucht aan de overkant van een T-splitsing, in Crookstown. Er staat een leswagen te wachten om af te slaan, maar de chauffeur van de vrachtwagen erachter is wat ongeduldig. Na 2 x toeteren komt de rij-instructeur woedend uit de auto en springt op de vrachtwagen, luid schreeuwend, het meisje achter het stuur stapt van schrik uit de auto en neemt plaats op de bijrijdersstoel. Als de instructeur weer in de auto zit komt de vrachtwagenchauffeur eruit, schreeuwt en schopt tegen de portier van de auto... Als dat ook achter de rug is is het voor ons ook weer tijd om verder te fietsen. In Cork slapen we in een Hostel waar de fietsen in de kelder(!) Mogen staan en als we zijn opgefrist lopen we de stad in.