Cooraclare, 9 september 2014 - Reisverslag uit Cooraclare, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Cooraclare, 9 september 2014 - Reisverslag uit Cooraclare, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Cooraclare, 9 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

09 September 2014 | Ierland, Cooraclare

15. Cooraclare, 9 september 2014
Bij onze Nederlandse B&B konden we vanochtend bij het ontbijt meteen ook de lunch maken voor de middag, dat was wel makkelijk. De zon schijnt als we vertrekken en het wordt weer een prachtige fietsdag. We fietsen richting de Cliffs of Moher, een zeer toeristische trekpleister. Het is erg indrukwekkend. Hierna fietsen we naar Lahinch, een badplaats in een baai. We lunchen daar in de zon, uitkijkend op het strand en de zee waar groepen surfers proberen te gaan surfen, maar er zijn geen golven, dus ze geven het op. Naast ons zit een dame op leeftijd, die vertelde dat de lieflijke kustlijn waar we nu op kijken er van de winter heel anders uit zag. Het had er vreselijk gestormd. We vertrekken weer richting Cooraclare en we moeten enorm klimmen -en op tijd ook dalen- voordat we er zijn. Onderweg schiet rundvee in de stress als we voorbij fietsen, net zoals de hele tocht de schapen en paarden het op een rennen zetten als we voorbij komen. Honden komen ook vaak blaffend de weg op gerend en lopen vaak een stukje mee. We komen rond 17.30 uur aan bij de B&B in het dorpje, waar verder niets te doen is, maar de B&B is enorm groot! Toch zijn wij de enige gasten vanavond. Na het eten zien we de zon ondergaan, prachtige kleuren in de lucht achterlatend. Op de grond komt de mist langzaam op. Volgens Maarten, de B&B eigenaar, wordt het morgen weer een warme dag.