Pontoon, 4 september 2014 - Reisverslag uit Pontoon, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Pontoon, 4 september 2014 - Reisverslag uit Pontoon, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Pontoon, 4 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

07 September 2014 | Ierland, Pontoon

8. Pontoon 4 september 2014
We zijn vanmorgen snel Sligo uitgefietst en dat lukte aardig ondanks dat het fietsen in een stad nogal eens moeilijk navigeert. Al snel kwamen we op een rustiger pad, bestaande uit 2 asfaltstroken. Deze paadjes hebben we vaker gefietst, we denken dat hier alleen maar bestemmingsverkeer doorheen komt maar altijd komen we weer uit op een meer doorgaande weg. Soms zitten we op bewegwijzerde fiets-routes, want ook al fietsen de Ieren nog niet veel, er zijn al wel mooie, soort van knooppuntenroutes uitgezet. We passeren geregeld onbewoonde huisjes langs de kant van de weg. Ze zien er vervallen uit en soms staan er slechts enkele muren. Tegenover onze B&B in Belcoo stond ook zo'n vervallen woning. Deze hoort bij de B&B maar als ze het afbreken, mogen ze er niet meer bouwen vertelde de eigenaar en opknappen kost gewoon op dit moment, teveel geld. Er zijn niet veel overnachtingsmogelijkheden in Pontoon, de plaats waar we vandaag heen gaan, ik had gisteren geprobeerd te boeken in het enige hotel in die plaats. Ze adverteren met B&B prijzen en hebben 85 kamer.
Als alternatief kunnen we bij Healys Fishing Lodge terecht, 2 km verder. Dit was ooit een B&B maar nu hebben ze alleen nog maar een mobile home (sta-caravan) en dat vinden we ook prima. Eten kunnen we er wel maar ontbijten de volgende dag niet. Omdat er verder geen voorzieningen zijn vragen we de kok of hij voor ons een ontbijtje wil maken voor de volgende dag. Hij vindt het helemaal leuk om te doen, maakt voor ons 3 pakketjes heerlijk belegde boterhammen en berekent er maar eentje. maar die zit helemaal vol!