Sligo, 3 september 2014 - Reisverslag uit Sligo, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Sligo, 3 september 2014 - Reisverslag uit Sligo, Ierland van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Sligo, 3 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

07 September 2014 | Ierland, Sligo

7. Sligo 3 september 2014
Vanmorgen weer uitgebreid ontbeten met heerlijk vers fruit in de yoghurt, maar ook met scrambled egges. Hier vinden ze het maar vreemd dat je geen worst en spek erbij wil. De Ieren zijn wel ontzettend vriendelijk en geinteresseerd, in wat je aan het doen bent. Er wordt nog niet echt veel gefietst door de Ieren, maar er komt langzaam verandering in. Vandaag fietsten we over o.a. een heuvelrug richting de Benbulben, een indrukwekkende berg waar een bekende dichter George Yeats zijn inspiratie uit haalde. We bezoeken zijn graf onderaan de voet van deze berg. Hiervoor hebben we de Glencar falls gezien, een waterval die via een smal paadje te bezichtigen is. Daarna fietsen we Sligo binnen, een leuk havenstadje waar we weer in een B&B zullen slapen in het midden van het centrum. Nadat we zijn opgefrist gaan we wat drinken langs de rivier, buiten op het terras.