Belcoo 3 september 2014 - Reisverslag uit Belcoo, Verenigd Koninkrijk van john en ingeborg - WaarBenJij.nu Belcoo 3 september 2014 - Reisverslag uit Belcoo, Verenigd Koninkrijk van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

Belcoo 3 september 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

07 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belcoo

6. Belcoo 2 september 2014
Het was een mooie fietstocht van 80 km van Omagh naar Belcoo, dat op de grens ligt tussen Noord-Ierland en Ierland. We kwamen op een van de heuvels langs de Marble Arch Caves. Dat zijn onderaartse grotten die je kan bezoeken. Over de brug lag onze B&B aan het Lower Lough MacNean meer, nog net in Noord-Ierland. Vanuit onze kamer hebben we een schitterend uitzicht over het meer, dat we al hadden zien liggen toen we op hoogte zaten. Voor de brug ligt Ierland waar je met euros betaalt. In de winkels kun je vaak met zowel de engelse sterling als met euros betalen maar we zorgen ervoor van onze sterlings af te komen, die hebben ze in Engeland liever ook niet en in Ierland hebben we er niets aan. In Belcoo (aan de Ierse zijde) zit een restaurant met de beste kok van Ierland! Neven MacNean heet deze kok. Toen John hem noemde bij de vriendelijke man van de B&B liet hij direct 3 dikke boeken zien van Neven. Helaas is het restaurant dicht. Op een paar minuten lopen vanaf onze B&B ligt een restaurantje waar we -op advies van de eigenaar van onze B&B- wat gaan eten.