zaterdag 30 augustus 2014 - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van john en ingeborg - WaarBenJij.nu zaterdag 30 augustus 2014 - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

zaterdag 30 augustus 2014

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

30 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Zaterdag 30 augustus 2014
Gisterenavond zijn we om 8.00 uur door de kinderen afgezet in Hoek van Holland. We konden vrijwel meteen de boot op en om 22.30 uur vertrok deze richting Harwich. Het beloofde een rustige overtocht te worden volgens de kapitein en dat zal ook wel, maar echt lekker heb ik niet geslapen. Om 5.15 u liep onze wekker alweer af want om 6.30 uur moesten we -na een uitgebreid ontbijt- de boot weer af. We verbaasden ons over de vele fietsen op de boot! Om 7.20 uur vertrok de trein vanuit Harwich naar Londen. In Londen moesten we overstappen op een ander station (Euston), we kwamen aan op Liverpool Street. Ik viel Londen zo ongeveer binnen want kwam languit op de roltrap te liggen met mijn fiets. Hilarisch, maar gelukkig stond John achter me en die duw ik niet zomaar opzij. We dachten de overstap fietsend te maken, maar de navigatie liet het afweten. Toen deze het toch nog even ging doen, reden we een rondje om weer voor het station te eindigen... Toen hebben we de metro genomen maar we hadden zoveel tijd verloren dat we de trein van 10.07 uur naar Liverpool niet meer konden halen. Geen probleem, dan maar een uur later. Die treinreis verliep vlekkeloos en om 13.20 uur waren we in Liverpool. Het was superdruk in het centrum van Liverpool en erg gezellig, vooral als de zon zich zo af-en-toe liet zien. Maar fietsen in de stad was voor mij -net als in Londen trouwens- geen optie. Dan maar wandelen richting de Mercy, langs het Beatles museum.
We konden hier helaas niet naar binnen, vanwege de fietsen, maar we hebben genoeg Beatles gezien! Ze waren overal in Liverpool aanwezig. Laat in de middag hebben we de Mercy overgestoken met de ferry onder begeleiding van Gerry and the Pacemakers; "the ferry, cross the mercy" viool... viool.... nu zitten we te wachten tot we de boot op mogen om morgen eindelijk te kunnen gaan fietsen!