dag 32 Sarria - Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu dag 32 Sarria - Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

dag 32 Sarria - Melide

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

12 Juni 2013 | Spanje, Melide

Vanmorgen zag ik de zon opkomen vanachter de bergen en in het dal hingen mistvlagen. Het werd weer een prachtige (fiets)dag! We wisten dat we nog een paar stevige klimmetjes voor de boeg hadden en we vertrokken voor het eerst zonder lange broek en vest! Na één van de klimmetjes volgde een spectaculaire afdaling die eindigde in Portomarin en in de afdaling kregen we zicht op het stuwmeer waar deze plaats aan ligt. Het levert prachtige plaatjes op. Hierna volgt opnieuw een stevige klim van 13 km. Op het einde van deze klim zien we het stenen kruis (Cruceiro de Lameiros), dat de vermoeide pelgrim als het ware toe roept; 'waar eindig je, mijn pelgrim. Mijn pelgrim waar ga je naar toe? Op de weg naar Santiago. Ik weet niet of je aan zult komen....' De gelouterde pelgrim met zijn ogen op dit kruis gericht antwoordt in gelijksoortige woorden; 'als ik nu geen kracht meer heb, zal mijn geest ze me bieden'. We lunchen hier en zien de wandelaars voorbij komen en even later ook weer Peter. Er volgen nog een paar leuke plaatsjes waarna we de brede N547 zouden moeten volgen, maar het boekje waarschuwt ook voor deze gevaarlijke weg. We zien inderdaad de vrachtwagens voorbij denderen en zouden graag de wandelaarroute willen volgen maar weten niet of dat mogelijk is. Het meisje van de bar waar we wat drinken denkt van wel en we vragen het ook nog even een paar wandelaars die daar zijn. Ja hoor, zij denken het ook! Even later treffen we Peter die deze routes met zijn mountainbike volgt. We fietsen met hem op en komen direct in een poel met stenen en modder terecht. Oei, wat had ik nu graag een mountainbike gehad want wat lijkt me dat gaaf om hier doorheen te scheuren! Mijn fiets wil dat ook wel maar is hier dus echt niet voor geschikt en ik houd hem met moeite in bedwang want we dalen ook nog eens! Even later is het nog erger! We moeten afstappen en het wordt stevig klunen. Maar wat is het er prachtig! Leuk voor de wandelaars die het overigens op deze stukken vast ook niet makkelijk hebben! Dan komen we in een minidorpje waar de koeien los over de straat hun weg zochten. Rustig stappen ze achter elkaar aan, staan af en toe even stil om zich heen kijkend en wij weten even niet wat te doen want wij moeten dezelfde kant op als die koeien! Er loopt een boerin achteraan die ons zegt dat we er gewoon langs kunnen gaan dus dat doen we, slingerend tussen de koeien door en in een deuk als de voorste koe het hoekje om slaat; ze weet de weg! Na nog wat klunen besluiten we toch maar de weg op te zoeken, we willen graag met onze fietsen het einddoel halen! In Melide eindigen we de fietsdag en vanaf de plaats waar we overnachten en ik blog, zien we de wandelaars en fietsers passeren. Het ziet er soms komisch uit. Vaak hebben ze ook veel plezier met elkaar. Ik bedenk me dat -met alles wat we onderweg hebben gezien aan verschillende soms erg karakteristieke figuren- je een leuke komische film zou kunnen maken van de Camino. Wij zijn nu wel heel dicht bij ons einddoel, misschien finishen we morgen al wel in Santiago.....

  • 12 Juni 2013 - 18:27

    Gerard En Engelien:

    Hoi Ingeborg en John

    We lazen zojuist dat jullie het einddoel in zicht hebben, wat een mooie prestatie.
    Elke dag kijken we uit naar het vervolg van jullie tocht via de leuke verslagen die Ingeborg op het blog zet, dus wat ons betreft mogen jullie nog wat langer door fietsen ;.)
    Petje af voor jullie doorzettingsvermogen, en nog veel fietsplezier en een mooie aankomt in Santioga.

    Groetjes Gerard en Engelien

  • 12 Juni 2013 - 20:02

    Henny:

    Hoi Ingeborg en John, . Ik vind het echt bewonderingswaardig wat jullie gedaan hebben.Veel succes en vooral plezier met jullie laatste etappe. Liefs Henny xxx

  • 12 Juni 2013 - 20:40

    Jan En Maria:

    Hoi Ingeborg en John, veel succes voor de laatste kilometers naar jullie einddoel. Geniet van jullie aankomst in Santiago de Compostela en het verblijf daar. Groetjes Jan en Maria.

  • 12 Juni 2013 - 21:14

    Peter En Frens:

    Halloooooo,

    volgens mij geeft het een kicken gevoel als jullie Santiago binnen gaan fietsen. Geniet ervan. Als je bereikt wat je vooraf hebt gepland is dat geweldig !! Petje af. Super gedaan KANJERS.

    Groetjes van Peter en Frens xx xx

  • 12 Juni 2013 - 23:13

    Linette:

    Hallo kanjers, proficiat met het behaalde resultaat en alvast proficiat met de finish. Geweldig, CHAPEAU.

  • 13 Juni 2013 - 13:52

    Han :

    Hoi Ingeborg en John.
    Ik heb jullie verhaal van gisteren pas vandaag gelezen en misschien zijn jullie nu wel aan je laatste dag bezig maar dat lezen we denk ik vandaag of morgen wel.
    Wat een verhaal weer en dan tussen de stenen klunen en achter de koeien aanlopen, wel weer een mooie belevenis.
    Gelukkig hebben jullie gisteren mooi weer gehad en ik hoop dat dit vandaag ook is.
    Wat jullie nu al behaald hebben dat is geweldig, dan nu naar Santiago wat zal dit jullie een voldoening geven.
    Bijna 5 weken van huis wat is die tijd hard gegaan, en nog steeds gaat er bij ons elke morgen een kaarsje aan en dat brand tot wij naar bed gaan ik weet zeker dat jullie heeft gesteund dat was ook mijn bedoeling.
    Lieve lieve Ingeborg en John wat zal ik jullie verhalen gaan missen ik vond het zo mooi om jullie te volgen en daarop mijn antwoord te geven.
    Succes en heel veel fijne gevoelens als jullie in Santiago aankomen, als je daar bent doe een woordje tot onze Kees en zeg maar dat wij heel veel van hem houden.
    Dit moest ik even aan jullie vragen nu jullie er toch zijn dat komt niet zoveel voor.
    Dikke xxxxxxxxxxxx van ons, Sjaak en Han.

  • 14 Juni 2013 - 00:37

    Annie:

    Hallo,
    Met plezier heb ik jullie verslagen gelezen, soms is het alsof ik er zelf bijwas, zo levendig beschreven.Geniet nog van de laatste dag of dagen en van de aankomst in Compostela.
    Ik wens jullie nu alvast proficiat met het behalen van het einddoel. We trekken er zelf even tussenuit.
    Groetjes uit Mechelen Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

john en ingeborg

Op 29 augustus 2014 vertrekken wij naar Ierland en willen wij het 'groene rondje' van Ierland gaan fietsen.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 39670

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 21 September 2014

Ierland op de fiets

12 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Santiago de Compostela

Landen bezocht: