dag 22 Pamplona - Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu dag 22 Pamplona - Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van john en ingeborg - WaarBenJij.nu

dag 22 Pamplona - Los Arcos

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg john en ingeborg

03 Juni 2013 | Spanje, Los Arcos

Zo, weer 74 km gefietst vandaag en de zon schijnt! Zojuist weer een refugio 'geboekt' voor 6 euro, lekker gedoucht en een wasje gedaan. Er stond een wringer buiten en de was hangt aan de lijn in de zon. Pamplona vond ik geweldig! Spanje is ook geweldig! Het leeft en de mensen zijn heel vriendelijk. We hadden vandaag weer een fijne fietsdag. Fijn alleen al omdat het droog weer was en de zon zich steeds meer liet zien. De weg wijst zich heel makkelijk; Pamplona heeft een fietspad liggen met overal geschilderde gele schelpen op een blauw vlak en in dezelfde kleuren vind je overal borden die je de weg wijzen. Wel handig, aangezien de navigatie van John het heeft laten afweten sinds eergisteren. Teveel water gehad waarschijnlijk. Verder zien we onderweg heel veel wandelaars. We komen bij Estella, een leuk plaatsje. Voordat rond 1090 het marktstadje ontstond, leidde de Camino erlangs. Toen veel fransen uit de Provence zich in Estella vestigden kreeg het betekenis voor pelgrims en werd een belangrijke etappeplaats. We belandden dus in Los Arcos, weer zo'n leuk plaatsje waar we nu op een terras zijn beland, waar we dadelijk een pelgrims menu gaan nuttigen; 3 gangen met wijn en water... mmmm.